شناسه خبر: 4927
بازدید: 543

بله اشتباه نکردید! خیابانی در سئول پایتخت کره جنوبی به اسم تهران وجود دارد که از گرانترین و لوکس ترین خیابانهای شهر است. در این خیابان میتوانید سنگ بزرگی که اسم تهران به فارسی و کره ای نوشته شده ببینید .

تهران نوگوری به تلفظ کره ای ها ، در منطقه گانگنام قرار دارد . گانگام منطقه ای پر رفت و آمد و گران و البته امن است بطوریکه خیلی از آیدل ها و بازیگران کره ای در این منطقه سئول خانه های شیک دارند .

تهران نو کره جنوبی پر از ساختمان های بلند و زیبا ست . فضای سبز نسبتا مناسب و خیابانهای عریض آن باعث شده شرکتهای مانند سامسونگ و هینیکس و هیوندا دفاتری در آنجا افتتاح کنند .

همچنین میتوانید از بلندترین سازه منطقه به اسم Seoul Metropolitan Government بازدید کنید که قیمت حدودی آن بیش از 200میلیون دلار است !

علت نامگذاری این خیابان روابط خوب بین دو کشور در قبل انقلاب میباشد که شهردار تهران بنام غلامرضا نیک پی پس از سفر به سئول ضمن همکاری بیشتر و به درخواست دولت سئول ، یک خیابان را در دو پایتخت بنام زدند .

اسم قبلی تهران نوگوری ، سامنونگنو بود . خیابانی که در سال 1963 به سئول اضافه شده بود ولی طولی نکشید که تبدیل به یکی از پر رفت‌وآمدترین خیابان‌ها در کره جنوبی شد .

متن و دستخط زیبای حک شده روی لوح یادبود به این شرح است:

جاویدان باد دوستی بی شائبه مردم دو شهر تهران و سئول که به پاس آن در شهر سئول خیابانی به نام تهران و در شهر تهران خیابانی به نام سئول نامگذاری گردید.

جالب است بدانید در تمام شهر سئول تنها خیابانی که نامی خارجی دارد خیابان تهران است .

علاوه بر زیبایی ظاهری تهران نو ، میتوانید از مراکز تجاری ، موسسات مالی و بانکها و  … نهایت استفاده را بکنید . خطوط اتوبوس و تاکسی براحتی در دسترس است و امنیت به حدی بالاست که میتوانید لپ تاپ خود را در رستوران های منطقه رها کنید و شب از همانجا بردارید !

خیابان تهران از لوکس ترین خیابانهای پایتخت کره جنوبی!
1 از 1 رای
خیابان تهران از لوکس ترین خیابانهای پایتخت کره جنوبی!

نویسنده

art index
ارائه دهنده با کیفیت ترین محصولات آموزشی در زمینه طراحی دیجیتال