شناسه خبر: 5443
بازدید: 692

ترس در معامله گری

ترس در وجود همه ما وجود دارد و درواقع یک احساس ریشه دار است. معامله گرانی که شکست های متعدد داشته اند این حس منفی را زیاد تجربه میکنند . درواقع ترس یک حس هشدار دهنده است که ما را از تهدید ها دور نگه میدارد . ولی گاهی این خطرها تهدید جدی محسوب نمیشوند پس میتواند به نوعی باعث شکست ما شود .

یک معامله گر با اینکه پایبند به قوانین خود است بازهم ممکن است دچار ترس شود و بعدا از خود بپرسد چرا دچار ترس شدم ؟ چرا پوزیشن درستم را رها کردم ؟ این ترس بیجا بود .

ترس علاوه بر اینکه بر تصمیم گیری ها تاثیر میگذارد میتواند باعث ایجاد احساسات منفی دیگری هم بشود . اضطراب و استرس و خشم و غیره میتواند از ترس نشات بگیرد. ما نمیتوانیم از ترس جلوگیری کنیم . این حس بهرحال در هنگام خطر و تهدید بروز میکند.

باید یاد بگیریم اثرات ترس را کنترل کنیم چون نمیتوانیم مانع بروز ترس شویم . کسانی که نمیتوانند ترسشان را کنترل کنند در کسری از ثانیه دستخوش احساسات میشوند و تصمیمات غیرمنطقی میگیرند ..

چهار ترسی که معامله گر دارد

ترس از دست دادن موقعیت

گاهی تریدر بدون هیچ تحلیلی حس میکند این ارز بالا خواهد رفت. بدون فکر و منطق فقط حس میکند. وارد معامله میشود و بعد شکست احساس بدی به وی دست میدهد و شروع به انکار میکند . این ترس از دست دادن موقعیت باعث میشود تریدر بی مهابا و بی دلیل دست به فعالیت ها بزند.

ترس از اشتباه کردن

تریدر تحلیل کرده و منتظر موقعیت است. ولی در زمانی که باید وارد معامله شود نمیشود و تعلل میکنند. این تعلل باعث میشود پوزیشن سود از دست برود .

ترس از دست دادن سود

گاهی معامله گر در پوزیشن سود  قرار دارد ولی وقتی روند صعودی را میبیند سریع خارج میشود تا سود را از دست ندهد . احساس ترس از دست دادن سود باعث میشود عجله کند و سریع از معامله خارج شود و وقتی روند صعودی را دید احساس ناراحتی کند. هر چه روند صعود بیشتر باشد او احساس بدتری خواهد داشت . ممکن است در اینده دست به اقدامات بی مهابایی بزند.

ترس از دست دادن پول و ضرر کردن

یکی از دلایل اصلی انکار است. وقتی در پوزیشن بدی قرار دارد و بازار درخلاف جهت حرکت میکند شکست را نمیپذیرد. ترس از دست دادن پول به نوعی از زیر مسئولیت ضرر شانه خالی میکند و از معامله خارج نمیشود. اینکار باعث میشود متحمل ضرر بیشتری شود .

حس ترس تاثیراتی بر فرد هم دارد. روی جسم و روان فرد تاثیر میگذارد. ما را دچار اضطراب میکند و اگر درگیر آن شویم یکسری رفتار اشتباه را مرتبا انجام میدهیم و عادت میشود . نمیپذیریم که کارهای دیگری انجام دهیم پس ترس روی نحوه تفکر و جسم تاثیر میگذارد .

تاثیر ترس روی شکست فرد

وقتی میترسیم حافظه ما به نحوی تحت تاثیر قرار میگیرد . وقتی میترسیم مغز دستور فرار میدهد . یعنی خون رسانی به عضلات پا و استخوانی را زیاد میکند و خون در مغز کمتر میشود. بخش منطق و تصمیمات پیچیده مغزی موقتا از کار می افتند . برای همین است خیلی از حوادث را درست به یاد نمی اوریم .

یک تریدر پشت چارت ممکن است دقیق بخاطر نیاورد یا متعجب شود که چرا فلان تصمیم را گرفته یا اقدامی را انجام داده است . یعنی با کارها و تصمیمات غیرمنطقی خودش را به شکست سوق داده است .

ترس در معامله گری
1 از 1 رای
ترس در معامله گری

نویسنده

art index
ارائه دهنده با کیفیت ترین محصولات آموزشی در زمینه طراحی دیجیتال