شناسه خبر: 5440
بازدید: 707

مراحل برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق

بی کفایتی ناخودآگاه

بی کفایتی آگاهانه

زمان آهان گفتن

کفایت آگاهانه

کفایت ناخودآگاه

بی کفایتی ناخودآگاه

در این مرحله معامله گر تازه کار است. نمیداند مقدار اطلاعاتش چقدر است و تقریبا قمارگونه عمل میکند . فکر میکند به اندازه کافی کاربلد است واعتراف نمیکند که آگاهی کافی ندارد.

مشخصات او عبارتند از :

معاملات را به طور تصادفی  و بدون هیچ سیستم معامله گری تعریف شده ای باز می کند و می بندد.

مدام رویکرد خود را معامله به معامله تغییر می دهد.

از مبانی مدیریت ریسک و تعیین سایز پوزیشن استفاده نمی کند.

جهت معامله خود را در نقطه ای از قیمت و بطورناگهانی تغییر می دهدبه راحتی با معاملات برنده دچار انگیزه شده و توجهی به معاملات بازنده ندارد.

به خاطر برخی موفقیت های اولیه تا اخرین دلار سرمایه در بازار باقی می ماند.

اغلب اوقات یک باخت تمام بردهایش را نابود میکند

بی کفایتی آگاهانه

در این مرحله دیگر فرد میداند که اطلاعاتش کافی نیست. مدام بدنبال مطالعه ست و با بردهایش انگیزه میگی

زمان آهان گفتن

در این مرحله شروع میکند به سرزنش ابزارهایی که استفاده میکند، اندیکاتورها را مسبب اشتباهات می داند، تقصیر را گردن رانت اطلاعاتی و یا بازار غیرمنصفانه می اندازد و کلا بدنبال یک بهانه خارج از خود می گردد.

کفایت آگاهانه

این مرحله بی کفایتی آگاهانه جز مرحله هایی است که خیلی طول می کشد. حتی بعضی از معامله گران پس از سالها درگیری با بازار هیچ وقت نمیتوانند این مرحله را ترک کنند.

در این مرحله معمله گر متوجه اشتبااتش میشود. کسی را مقصر نمداند و متوجه میشود خودش مسئول ضررهای قبلی بوده. اگر معامله گر در

انجام این کار جدي باشد، تنها یک راه براي ادامه وجود دارد و آن هم پیروي از مبانی اي است که منجر به یک ذهنیت جدید در او میشود یعنی:

تغییر دادن سیستم معاملاتی اش را متوقف میکند و تمرکز خود را روي سیستمی قرار میدهد که روي آن کار می کند.

شروع به پایِش رفتارش می کند تا درآن الگوهاي منفی رفتاري را پیدا کند.

از یک برنامه منظم روزانه در معامله گري استفاده میکند، شروع به استفاده از پلن معاملاتی و نگهداشتن ژورنال معاملاتی میکند

او اکنون درك میکند که ورود به پوزیشن تنها یک قسمت از سیستمش است و براي اینکه سود ده باشد، باید روي همه ي ِ اجزاي تشکیل دهنده ي ِ

سیستمش کار کند.

در این مرحله معامله گر باید ریسک پذیری خود را کنترل کرده و با نظم و ترتیب به کارهایش رسیدگی میکند . اگرچه هنوز معامله گری کار راحتیبرایش نیست و نتایج بدست آمده با کمال واقعی خیلی فاصله دارد .

می توان معامله گران را در این مرحله معامله گران سر به سر)break-even( نامید. در این مرحله شروع به یک رشد آهسته در نمودار سرمایه شان میکنند .داشتن یک رویکرد بلند مدت مانع از برگشت معامله گر به عادتهای گذشته اش میشود. ژورنال معاملاتی در این مرحله مهمترین همدم او میشود زیرا دراو یک نگاه عینی بر عملکرد و رفتارش بوجود می آورد.

معامله گرانی که در این مرحله هستند استعداد زیادی برای رفتن به مرحله یِ بعد )مرحله یِ نهایی(دارند. این معامله گران میتوانند ببینند که کارشان بهثمر نشسته و ارزش وقت و هزینه را داشته ، آنها سیستم مبتنی بر آرزو را متوقف کرده و تمرکز خود را بر رویکرد فرآیند محور قرار میدهند

کفایت ناخودآگاه

تا این مرحله، معامله گر سالها میشود که دارد مانیتور را نگاه میکند و با یک ستاپ صدهابار و بلکه هزاران بار پوزیشن گرفته است. او الان دیگر دقیقامیداند که ستاپی که کار میکند چقدر کارایی دارد و معامله برایش تبدیل به بازی صبر شده است. معامله گری اکنون برایش آنقدر شخصی سازی شده کهکه نمی تواند هر معامله را ببرد و ازآن مهمتر ، دیگر به باختهایش بخاطر پیروی از قوانینش چندان اهمیت نمی دهد.

اکنون معامله گری برایش تبدیل به فعالیت تشخیص الگوها، مدیریت ریسک و بهبود مستمر شده است. معامله گری که در این مرحله قراردارد، تشنهبهبود مستمر بوده و به طور مستمر بازار را بررسی میکند. مدام اثر بخشی روشش را ارزیابی میکند و موفقیت ها و بهبودهایی که برایش حاصل میشود موتور محرک ادامه کارش می شود.

مراحل برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق
1 از 1 رای
مراحل برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق

نویسنده

art index
ارائه دهنده با کیفیت ترین محصولات آموزشی در زمینه طراحی دیجیتال