شناسه خبر: 6383
بازدید: 410

خب دیگه بچه ها کم کم داریم به آخرا نزدیک میشیم و هوراا چون به زودی میریم برای اجرا ..

یه خبر هم همین اول کاری بهتون بدم که خیالتون راحت باشه و کلی انرژی بیشتر بگیرین ..

در واقعا میشه عیدی کوچولو از طرف ما به شما عزیزای دلم

حالا این هدیه کوچولوی ناقابل چیه ؟

معرفی رایگان شما .. 😎

بله .. فقط کافیه که طبق برنامه باهامون پیش بیایین و مرحله به مرحله قدم ها رو اجرا کنین و با یه همت درست و حسابی دست بزنین به زانوها و پاشین سرپا .. اون موقع خیالتون راحت باشه که ماهم ازتون حمایت میکنین صد در صد و تنهاتون نمیذاریم .. چه از نظر ایده .. چه از نظر آموزش و اجرا .. چه هم از نظر تبلیغ و معرفیتون ..

بدون اینکه نیازی باشه اصلا بابت این تبلیغات و اینا پول بدین ..

فقط کافیه هر وقت تصمیم گرفتین و کار و بارتون رو شروع کردین بهمون خبر بدین و پیج و کانالتون رو بهمون معرفی کنین تا ماهم براتون اینجا بذاریم و به دوستاتون معرفی کنیم .. اینطوری وقتی با هم پیش میریم هم بیشتر انگیزه میگیریم و هم به رشت و بازدیدای هم کمک میکنیم 😉

چطوره ؟

خب پس یادتون نره برامون کامنت بذارین و با ایده ها و برنامه های قشنگتون مارو همراهی کنین و باعث بهتر شدن این خدمات بشین ..

حتی دوست داشتین میتونین توی دیسکاشن هم خودتون و مهارتاتون رو معرفی کنین و دوست داشتین کسب و کارتون رو معرفی کنین تا دوستاتون هم انگیزه بگیرن و زودتر راه بیفتیم ..

و حالا بریم سراغ این قدممون ..

قدم ششم

بچه ها تا اینجا بخش برآورد امکانات مورد نیاز و هزینه هامونم بررسی کردیم و تموم شد .. و تصمیم گرفتین از کم شروع کنیم و خودمون و اون کار رو اول بسنجیم و اگر اوکی بود ببریم برای گسترش کار ..

خب حالا ما اون سه تا لباسم دوختیم و میخواهیم شروع کنیم به مشتری پیدا کردن و فروش .. اصلا از کجا باید شروع کنیم .. ؟!

خب جا داره اینجا اول یه یادآوری کنم که ما دیگه عصر سنتی و قدیمی رو پشت سر گذاشتیم و دنیای امروز خودش به تنهایی کلی از موانع رو از سر راهمون برداشته و ما خیلییی راحت تر از گذشته میتونیم پول دربیاریم و موفق باشیم ..

حالا چطوری ؟

الان بازم بایه مثال میگم بهتون

بچه ها تا چند سال پیش اگر شما یه کار هنری چه خیاطی چه لوازم تزئینی یا هرچیزی درست میگردین به راحتی امروز نمیتونستین اونا رو بفروشین و پول دربیارین ..

چون سایت و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام نبود اصلا ..

و شما مجبور میشدین راه بیفتین و کلی زمان و انرژی بذارین تا محصولاتتون رو به صورت حضوری به مغازه دارها معرفی کنین که آیا اونا رو قبول کنن و ازتون بخرن برای فروش تو مغازشون بذارن یا نه .. که این خودش هم خیلی زمان بر و خسته کننده بود و هم خیلی نا امید کننده .. چون اکثر فروشنده ها قبولتون نمیکردن و اونهایی هم که راضی میشدن توقع داشتن مفت طرحاتون رو بخرن ازتون .. چون اکثرا خودشون جاهایی رو دارن که برن جنس بیارن و بفروشن .. مخصوصا وقتی که بحث واردات خیلی خوب بود و کلی اجناس ارزون چینی وارد میشد .. پس شانس شما برای راه افتادن توی زمینه خیلی کم و سخت تر بود و باید خیلی تلاش میکردین و به کم راضی میشدین تا قبولتونن کنن و راه بیفتین تو این زمینه و بلاخره چندتا خریدار ثابت پیدا کنین .. یا هم که برای رهایی از شر این قضیه باید کلا یهو کلی سرمایه جور میکردین و خودتون اون مغازه رو راه مینداختین تا حداقل سودی از این هنرتون و چیزایی که ساختین ببرین .. که اونم باز یهو اول کاری به طبع همه نمیتونن پول و شرایط راه اندازی مغازه جور کنن که !!

مثلا اگر شما میتونستین یه شاخه کل درست کنین میدیدن به غیر از زحمت و وقتی که گذاشتین برای ساخت اون گل فقط 1000 تومن پول مواد اولیه اون گل شده ولی مغازه دار توقع داشت زیر 1500 تومن اونو ازتون بخره .. درحالی که خودش مثلا 10000 تومن اون گل رو میفروخت .. و باز هم اعتراضی از شما قبول نمیکرد .. چون میگفت ممکنه این گل چند ماه بمونه تا فروش بره .. این خواب سرمایه منه .. منم خرج و مخارج مغازم رو تامین میکنم .. میخوای بخواه نمیخوای نخواه ..

و یه طورایی میشه گفت حتی کارهای فنی و هنری هم مثل کارهای اداری درگیر مافیای پارتی بازی بود و سود اصلی دست کسانی بود که مواد اولیه ی اون مد رو میاوردن و خودشونم با گروهشون برای یه مدت میساختن و میفروختن و سودش رو میبردن .. و درمقابل شمایی که میخواستین از این فرصت استفاده کنین و یه درآمدی کسب کنین مورد هیچ حمایتی قرار نمیگرفتین و کلی سختی و شکست رو متحمل میشدین .. دیگه مثالشو واضح بهتون زدم دیگه ..

و اما حالا ..

خیلی راحت اون مسئله مچاله شد و رفت پی کارش ..

و پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و خریدهای اینترنتی کلا دنیا رو عوض کرد و جای آدما رو تغییر داد .. و حالا کاملا برعکس سیستم قدیمی الان به صورت مستقیم و بدون واسطه تمام هنرمندا میتونن خودشون با مشتریهاشون در ارتباط باشن و هنرشونو بفروشن و کسب درآمد کنن .. بدون اینکه نیاز باشه منت هیچ مغازه داری رو برای خرید محصولاتشون بکشن .. و در عوض کسانی که بدون هنر بودن و فقط با دلالی و واسطی کسب درآمد میکردن به شدت ضرر کردن چون هم هنری نداشتن که خودشون محصول تولید کنن همم وضع واردات خوب نبود که بتونن با دلالی پول در بیارن .. پس این فرصت رو غنیمت بشمارین و تا زمانش هست دست به کار بشین ..

بله ..

چرا که نه ..

شما هم میتونین یه تولید کننده باشین و خیلی راحت بدون واسط سود کنین ..

فقط کافیه یه سایت، کانال یا پیج راه بندازین و خودتونو توی فروشگاه آنلاینتون محصول و هنرتون رو بفروشین ..

به همین راحتی ..

حالا فرق شمای خیاط با خیاط قدیمی اینه که دیگه نیاز نیست طرح هاتون رو برین با التماس خیلی ارزون به فروشنده ها بفروشین یا چون توان راه اندازی فروشگاه یا تولیدی رو ندارین برای دیگران کار کنین .. حالا میتونین از ذوق و سلیقه خودتون استفاده کنین و طرح های توی ذهنتون رو پیاده کنین و به مشتری های واقعی خودتون بدون واسطه بفروشین و تمام .. 😎

حالا تو این حین فقط کافیه تمام نکته هایی که گفته بودیم رو رعایت کنین .. از جمله به روز بودن و اینجور چیزا ..

مثلا تنها اینکه یه پیج اینستا بزنین کافی نیست .. باید یه خورده برین دنبال تکنیکهای فروش و جذب مشتری و …

باید یاد بگیرین چطوری بازدیدتون رو ببرین بالا .. چه کارهایی باید انجام بدین تا مشتریاتون تبدیل به مشتری ثابت بشن و درآمدتون هر روز بهتر از دیروز بشه ..

حالا بازم تاکید میکنم که نگران نباشین .. اینا رو هم جزء آموزشامون میذاریم و کلی چیز میزای خوب یادتون میدیم ..

و حتی اول پست هم گفتم .. پیج و کانالاتون رو هم حمایت میکنیم تا زودتر شناخته بشین ..

پس زودتر دست به کار بشین و توی اولویت هم اول استعداد، توانایی و علاقه خودتون رو ملاک قرار بدین ..

مسلما وقتی خیاطی بلدین و از خیاطی شروع کنین خیلی زودتر پیشرفت میکنین تا اول برین بافتنی یاد بگیرین و بعد بیایین کارشو شروع کنین ..

حالا ما هم از فردا شروع میکنیم و هر روز کلی ایده و کار جدید معرفی میکنیم .. برای کارها بهتون ایده میدیم و حتی در حد توانمون و تاجایی که اطلاعات بتونیم از اون شغل پیدا کنیم براتون میذاریم و شما هم میتونین تو این راه باهامون همراه بشین و هر کدوم براساس تجربتون بهمون کمک کنین و هم باعث کمک و پیشرفت دوستاتون بشین هم خودتون بشین جزء پیشکسوتای جمعمون و خودتون رو زودتر معرفی کنین

کسب و کار خودمون رو شروع کنیم (قدم ششم)
1 از 1 رای
کسب و کار خودمون رو شروع کنیم (قدم ششم)

نویسنده

art index
ارائه دهنده با کیفیت ترین محصولات آموزشی در زمینه طراحی دیجیتال