شناسه خبر: 4551
بازدید: 747

اگر شما هم دارای پیج اینستاگرامی هستید و پست هایتان به اکسپلور نمیرود در ادامه این مقاله در ارت ایندکس با ما همراه باشید تا علت نرفتن پست ها به اکسپلور را بررسی کنیم .

اکسپلور چیست ؟

اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore Page) کلکسیونی از تصاویر، ویدیوها، ریلز (Reels) و استوری‌های عمومی (Public) است. چیدمان و محتوای صفحه اکسپلور هر کاربر با سایر کاربران متفاوت است و این چیدمان به پست‌ها، حساب‌ها، هشتگ‌ها و محصولات مورد علاقه کاربران بستگی دارد. بنابراین شما به عنوان یک کاربر، پست‌هایی را در صفحه اکسپلور خود می‌بینید که علاقه بیشتری به آن‌ها دارید. اینستاگرام برای شناسایی پست‌ها و محتوای مورد علاقه شما از یک الگوریتم یادگیری ماشین استفاده می‌کند.

این الگوریتم علایق شما را تشخیص می‌دهد و سپس محتوای صفحه اکسپلور را بر اساس این علایق مرتب می‌کند.

پس نکته مهم این است که اینستاگرام علایق شما را بشناسد تا به این ترتیب شما را به دیگر علاقمندان معرفی کند و باعث پیشرفت و توسعه کسب و کار یا پیجتان شود .

ریلز ها حالتی هستند که پستهایی با طول بیشتر مثلا در سایز تیک تاک را پشتیبانی میکند. این ویژگی در خیلی از پیجها و گوشی های ایرانی قابل استفاده نمیباشد .

چرا پستم نمیره اکسپلور؟

به این منظور شما باید چند کار ساده انجام دهید .

اینستاگرام تمام فعالیتهای شما را ریزبینانه زیر نظر دارد. تمام کپشن ها ، عکس ها ، فیلم و موسیقی و بایو پیج شما زیر نظر هوش مصنوعی اینستاگرام است . قدم اول این است که شما موضوع پیجتان را به هوش مصنوعی بفهمانید .

پیج شما چیست؟ فروشگاه یا فن پیج؟ معرفی محصول میکنید یا محصول میفروشید؟ پیج سرگرمی و فان است یا سیاسی و اخبار؟

برای تمام موضوعات هشتگ های مربوطه در اینستا قرار دارند. از کلید واژه های مربوط به موضوع استفاده کنید و حتما در کپشن تکرارشان کنید .

دوم ایجاد تعامل سازنده است .

تعامل با پیج های همکارتان داشته باشید. بدون اینکه بترسید مشتری احتمالی را از دست بدهید برای پیج رقیبتان کامنت بگذارید . پست هایش را لایک کنید و استوری های او را بدون چشم داشت ریپلای کنید .

همه این کارها باعث میشود که :

اول افراد دیگر در کامنتها شما را ببینند

دوم پیج شما به فالورهای ان پیج پیشنهاد داده شود

سوم بازدید پیجتان افزایش می یابد

چهارم به اینستا میگویید ک اکسپلورتان چطور چیده شود .

وقتی خودتان اکسپلور مناسبی داشته باشید معرفی تان به بقیه ساده تر خواهد شد .

قدم سوم ظاهر پیج است .

اگر بایو مناسب ندارید یا از هایلایت استفاده نمیکنید همین الان بدانید پیشرفت خوبی نخواهید کرد و همین میتواند علت نرفتن پست ها به اکسپلور باشد . هایلایت ها برای هر پیجی نیاز است . اگر فروشگاه هستید از هایلایت رضایت مشتری غافل نشوید . از مشتری ها بخواهید نظرشان را در کامنتا یا دایرکت بگویند تا بقیه ترغیب به خرید شوند .

رنگ پیج هم عامل مهمی در خرید محسوب میشود. اگر پیج لوازم ارایش و بهداشتی دارید تناژ مناسب رنگ معمولا رنگ های نود و صورتی تا بنفش است . شاید تم های دارک پیجتان را متفاوت کند ولی در ورودی اکسپلور معمولا تاثیر چندانی نخواهد داشت .

قدم چهارم فعالیت شماست .

از گپ های تعاملی لفت بدهید . بعدا درباره مضرات و فواید گپ های تعاملی صحبت میکنیم.

فالو و انفالو نکنید و با پیج های مرتبط با موضوع خودتان دوست شوید و تعامل برقرار کنید . فعالیت های نامنظم شما در ارتباط گیری باعث میشود ربات اینستا شما را شلخته بداند و هرگز به اکسپلور نروید . اگر فروشگاه هستید سعی کنید با مشتری ها صمیمانه رفتار کنید و فقط قصد فروش نداشته باشید .

اگر محصولتان دچار ایراد یا نقص است ان را به کسی نفروشید . هر مشتری در اینستاگرام میتواند شما را به تعداد نامحدود مشتری مجازی معرفی کند پس ضرر را بپذیرید ولی جنس نامرغوب ارسال نکنید . اگر نقص قابل حل شدن نیست مثلا دو جین تیشرت که بجای ابی ، با رنگ بنفش چاپ شده اند ، حتما به مشتری ها بگویید و سعی در پنهان کردن ان نداشته باشید .

اگر فروشگاه نیستید کامنت ها را با حوصله جواب دهید . شاید شما فن پیج هری استایلز هستید ولی کسی هری را نمیشناسد و مدام سوال میپرسد . دیرتر پاسخ بدهید ولی با حوصله .کامنتها را لایک کنید و از فالور ها بخواهید کامنت های معنی دارتر بگذارند .

در اخر اینکه نرفتن به اکسپلور پایان همه چیز نیست چون 60درصد ورودی شما را فالو نخواهند کرد!

علت نرفتن پست ها به اکسپلور
5.0 از 1 رای
علت نرفتن پست ها به اکسپلور